Telewizja hotelowa – rozrywka dla gości, dodatkowe zyski dla hotelu
- przez : Rafał Zieliński
- kategoria : Hotelarstwo
- Tags: hotelowa, telewizja

Pokoje hotelowe są często dla wielu osób intensywnie podróżujących służbowo lub prywatnie, tymczasową namiastką domu i nic dziwnego w tym, że właściciele obiektów starają się zapewnić swoim gościom maksimum komfortu pod każdym możliwym względem. Jednym z niezbędnych udogodnień w dobrym hotelu jest telewizja hotelowa – http://www.intelihotel.pl/moduly/telewizja-hotelowa/
– która daje osobom wynajmującym pokoje rozrywkę i odprężenie, a hotelowi zapewnia dodatkowe zyski.
Jak działa system odbiorników w trybie hotelowym?
Telewizja hotelowa to połączony system odbiorników telewizyjnych, zaprogramowany i sterowany centralnie. Może działać na dwóch poziomach: w trybie prostym i trybie pełnym, przy czym oba rodzaje funkcjonowania telewizji, zasadniczo różnią się od siebie sposobami wykorzystania odbiorników zarówno przez gości, jak i możliwościami generowania dodatkowych przychodów dla hotelu.
Telewizja hotelowa – tryb prosty
Odbiornik zamontowany w pokoju hotelowym ma zaprogramowane określone, podstawowe funkcje. W momencie uruchomienia telewizora na ekranie pojawia się tekst lub grafika powitalna. Gość ma możliwość wyboru kanałów oraz podglądu parkingu, jednak główny kanał, który wyświetla się po włączeniu, jest ustawiony przez obsługę. Dotyczy to również strojenia odbiornika, poziomu głośności przy uruchamianiu, a także maksymalnej głośności. Zaprogramowane może być też blokowanie wybranych przycisków na obudowie, a także automatyczne wyłączanie odbiornika, kiedy brak aktywności pilota przez określony czas.
Dodatkowe funkcje telewizji hotelowej w trybie pełnym
Możliwość wzbogacenia oferty telewizyjnej o wiele dodatkowych funkcji, znacznie uatrakcyjnia pobyt w hotelu gościom, a hotelowi zapewnia dodatkowe przychody, więc korzyść jest obopólna. Niektóre funkcje systemu są zaprogramowane specjalnie po to, aby usprawnić i ułatwić pracę obsłudze hotelowej.
W trybie pełnym telewizja hotelowa może być dodatkowo wyposażona w płatne kanały oraz w usługi interaktywne, które mogą bardzo ułatwić zameldowanie (check in), wymeldowanie (check out), zamawianie posiłków w hotelowej restauracji, podgląd rachunku (view bill), czy też podgląd informacji o obiekcie, usługach i podgląd obrazu z kamer hotelowych.
Dla gości dużym ułatwieniem jest podłączony do systemu telewizji Internet, który jest często niezbędnym narzędziem do pracy, a także daje możliwość łatwiejszego i szybszego składania zamówień oraz rezerwacji.
W trybie pełnym można wygenerować spersonalizowane powitanie gościa w pokoju czy wysłanie jemu indywidualnej wiadomości. System w tej bogatszej opcji znacznie ułatwia obsłudze pracę i skraca czas potrzebny na zestrojenie wszystkich odbiorników podczas instalacji czy modyfikacji ustawień.
Podłączenie do pokoju płatnych kanałów czy biblioteki filmów VOD daje gościom możliwość atrakcyjnego spędzenia wolnego czasu, co z pewnością będzie przez niego zapamiętane jako plus pobytu w hotelu. A telewizja hotelowa, w której wykorzystane zostaną maksymalnie wszystkie dostępne opcje, wygeneruje dodatkowy zysk dla właściciela obiektu.
Brak komentarzy